30 dagars låtutmaning, Queen edition. Dag 30.

En Queenlåt på ett specifikt tema per dag i 30 dagar. Dag 30: En låt som påminner dig om dig själv.
 
Nyckfulla hjärna, den enda låt som matchar dina tvära kast och ofelbara förmåga att förvandla det mest banala till invecklat, högtravande dravel måste vara I'm Going Slightly Mad. Jag använder humor för att ta mig igenom den mesta - från omänskligt högra krav på mig själv och idiotpåfund som att plugga på kvartsfart vid sidan av att jobba heltid, till uppbrott och att honungen till teet är slut - en försvarsmekanism som rimligtvis är lätt galen. Det är väldigt ångestdämpande att kunna ta till skratt i ett trängt läge, även de gånger där hela livet känns som ett enda stort, trängt läge. Särskilt när jag använder ångest som drivkraft många gånger. Och för all del får ångest de gånger då jag känner att livet är lite för simpelt.
 

Kommentera här: