Masteruppsats - the essentials


Pluggdag idag, exakt en månad tills mitt uppsatsmanus ska vara inlämnat för plagiatgranskning. Följande ting har varit oumbärliga för att saker ska rulla på:
  • Te, kopiösa mängder
  • Laptop 
  • HÖRLURAR 
  • Musmatta med Rick och Morty. Really, försök själv sitta och producera text med nån jävla näckros av Monet som sneglar på dig. Det måste vara Rick och Morty 
  • Spellistor med pluggmusik. Det här är en delikat sak att få till. Musiken får inte vara för catchy så du blir distraherad, och inte för tråkig så du blir dåsig. Har en blandad lista och en med klassisk musik som jag brukar alternera mellan
  • En miljö med få saker som distraherar. Offentlig plats är att föredra framför hemmet, annars sitter  man där och viker tvätt eller organiserar om bokhyllan istället. 
  • Min officiella "bli färdig med uppsatsen"-sweatshirt med NASA-logga. Har den bara på mig i uppsatssammanhang, föreställer mig att det skapas en koppling i hjärnan nånstans som försätter den i study mode a la zen. 
Nog om detta nu, jag har en uppsats att skriva! 

Kommentera här: