Livet på resande fot

Är iväg på utbildning några dagar. Bor på ett helt ok hotell; bra läge, fin frukost, äggröran kunde varit krämigare men det är inte hela världen. Hela ena väggen på mitt rum är en fondvägg med ett minst sagt mångfacetterat motiv. Luftballonger, träd, sjöar, moln, barn som leker; det finns mycket att titta på. 

Igår gjorde jag just det. Tittade på en vägg. Man når nog fram till den punkten efter ett tag, när man bott i samma hotellrum för många nätter i rad. Den, där det går alldeles för lätt att urskulda ett sådant beteende som fullständigt normalt och logiskt följdriktigt.


Allt var frid och fröjd, tills jag såg denna helt sanslöst creepy siluetten av en kanin:

Vad vill den ens? Ska den bara stå där i skuggorna, och titta på mig när jag sover? Är den beväpnad? Äter den mardrömmar och drar näring från människors rädslor? Hittar den ett mervärde i att titta på när man är som mest sårbar; halvt avklädd, sovandes, långt hemifrån? Säljer den något? Larmsystem eller jultidningar eller elavtal? 


Vad vill den ens?  

Kommentera här: