loggboken, dag 3473 - inlägg 2031

Loggboken, inlägg 2031. Ingen i resten av besättningen tycks misstänka att jag är en flodvåg av disciplin, halvtaskigt förklädd till människa. Det skänker mig disproportionerlig tillfredsställelse.
 
 
 
Jag hittade precis ett stavfel i ett 8 år gammalt inlägg, och insåg plötsligt hur länge jag bloggat. När rundar man av? Gör man nånsin det när man passerat en viss gräns, eller fortsätter man bara tills man inte har något att säga längre? Det är ju lite det som är pudelns kärna i så fall; jag har aldrig haft någon direkt agenda att följa eller något speciellt att säga mer än i undantagsfall. Men det som stör mig mest just nu, är nog ändå det där stavfelet. Här är projektplanen till min masteruppsats i Wordle-format som kompensation för mina tillkortakommanden:
 
(Numreringen av inlägg stämmer förresten inte riktigt, för jag har raderat ett gäng sedan starten. Vad kan jag säga - Självcensur är en renande process, och jag känner mig smutsig ibland. Eller så här, vissa saker som jag ansåg kloka för 9 år sedan framstår som korkade idag. Vissa första, fumlande steg mot förståelse borde ha tillåtits förbli odokumenterade). 

Kommentera här: