Hej Oatly havredryck chai, och välkommen in i mitt liv (typ en recension)

Fick, från en dag till nästa, för mig att börja ha Oatlys ekologiska havredryck i mitt te istället för vanlig mjölk. För att det såg så gott ut. Det var det också. Godast var det nog i en kopp chai på kvällen. Sen såg jag att de har en havredryck med chai-smak i sitt sortiment också. Tanken som omedelbart infann sig var att jag skulle kunna använda den i vanligt te, för att chai:a till det en smula. Vardagslyx, ungefär. Och typ på jobbet där jag bara har landstingets centralupphandlade ursäkt till earl grey att tillgå. Så jag har testat produkten i lite olika varianter under veckan, betyg nedan.
 
 
Lånade bilden från Oatlys hemsida. De verkar
ganska trevliga, så de misstycker säkert inte.
 
 
Havredryck chai, bara som den är: 6 av 10
Havredryck chai, uppvärmd i mikrovågsugnen: 9 av 10
Havredryck chai, i landstingets earl grey: 6 av 10
Havredryck chai, i earl grey av lite finare slag: 8 av 10
(Att jämföra med landstingets earl grey med vanlig mjölk: 4 av 10)
 
Således egentligen godast uppvärmd och utan te, men är man inbiten tedrickare så är man.
Andra bloggar om: te, chai, oatly

Kommentera här: