Dröm #35 - Poltergeisten i Paris

Jag är i Paris och det är sommar. Egentligen spelar det ingen roll var jag är, men av någon anledning så är jag i Paris. På en äng i norra utkanten av Paris, för att vara exakt. Mitt på ängen har någon staplat ett hundratal flyttkartonger i en enorm pyramid. Pyramidens långsträckta skugga når ända fram till mina fötter där jag står och plockar rödklöver i kvällssolen. Den där typiskt manliga dumdristigheten kommer över mig, och jag börjar klätta mot toppen. Självfallet så ramlar jag och bryter lårbenet. Hamnar på sjukhus, förstår inte vad någon säger pga läste tyska i skolan, blir opererad (LIH-spikad om någon bryr sig), röntgen ser bra ut, bara att börja mobilisera med kryckor. Jag tar en taxi till hotellet - vilket jag tvärsäkert vet ligger på Avenue de la Bourdonnais - och börjar packa mina saker. För jag vill åka hem. Det är här problemen börjar, för efter mig på hotellrummet ränner en poltergeist som packar upp allt igen. Vi är ungefär lika snabba, poltergeisten och jag, där jag stapplar omkring på mina franska kryckor - så ingenting vettigt blir egentligen gjort. Särskilt inte när poltergeisten börjar kasta ut mina kläder genom fönstret, då åker det upp fler saker än ner i väskorna. Jag ger upp och vaknar istället, med en kvardröjande konstig känsla av uppgivenhet.

Kommentera här: