Kolonistugan, inlägg 11

Så det blev OSB-skivor till innerpanelen ändå. Största jobbet var nog att kånka dit skivorna, sen skötte mina bästa kompisar (hjärnan, måttbandet och sticksågen) resten. Därefter kändes det ett väldigt lyft att få dit lite ljus färg, särskilt i innertaket. Sågade ur hål och satte dit en friskluftsventil också, vilket nog var det besvärligaste momentet hittills då jag (såklart) träffade av en jäkla spikläkt med hålsågen. Som såklart inte kunde såga tillräckligt djupt, så jag fick borra läkten i småbitar och slå loss den med (milt) våld.
 
Lite pillrigt runt takbjälkarna, men inga större problem.
 
 
 Färg! Äntligen!
 
 
 Ljust och ganska snyggt. Små irriterande glapp mellan hanbjälkarna och
resten av takstolarna t.h. pga snett sågblad. S.k. skönhetsmiss.
 
 
 Golvet, före och efter färg.
 
Kvar till nästa år: Lister, både till tak och golv, och i hörnen tänker jag mig vitmålad kvartsstav. Och så upp med hyllor och sen får vi se.
 
Avslutar med ett par bilder som får illustrera att det inte enbart är slit och elände ute på kolonin, man får faktiskt nånting tillbaka också mellan varven.
 
 
 
 
Andra bloggar om: koloni, renovering

Kommentera här: