Den ignoranta generationen

En perifer bekant skrev nåt om att "svaga människor hämnas, starka människor förlåter" på Facebook för ett tag sedan. Jag har funderat i några dagar nu, utan att komma fram till var de av oss som bara ignorerar och går vidare med våra liv hamnar längs en sån skala? Längst ut till höger, om jag förlänger skalan lite?
 
Svag/Hämndbenägen------Stark/Förlåtande------Intelligent/Ointresserad?
 
Jag la till "intelligent" till skalan, då det - generellt - tycks vara de som lägger minimalt med tid på destruktiv mellanmänsklig interaktion (läs: sådan interaktion som kan tänkas föranleda hämndaktionsrelaterade impulser) som får något vettigt gjort här i livet. Take that, normen som slår fast den extroverta personlighetstypens överlägsenhet.
 
 
 
Jag har fått för mycket frisk luft idag. Sen städade jag en bokylla och åt fyra smörgåsar. Broccolin som jag håller på att förodla på balkongen har redan tittat upp ur den nordvästskånska myllan. Lillkillen har lärt sig att imitera en höna idag. Pock, pock, pock, pock.
 
Andra bloggar om: fjäderfän

Kommentera här: