Frigör din inre komiker

Det bor en komiker i oss alla. Jag tar fram min inre komiker i tid och otid; dammar av honom till de patienter som behöver en upplättad stämning; låter honom översätta låttexterna på radion under trafikstockningar med onödigt högtravande synonymer; tar tacksamt emot hans hjälp med att distansiera mig från situationer som är påfrestande på tålamod och känsloliv. Det senaste året har han fått ägna sig åt en del slapstick som uppskattas av 1-åringen. Det tycks även finnas en liten komiker i djupet av allas vår statsminister, enligt nya uppgifter. Må så vara, finner ingen större anledning att tro annorlunda. Jag stör mig däremot lite på omröstningen som bifogats artikeln, då jag inte känner att jag kan sortera in mannen/myten/moderaten i något av facken (1) komiker, (2) vinnarskalle eller (3) stridshingst. Hade hellre sett detta alternativ som en del av omröstningen:
 
 
 
Tacksam om Aftonbladet tar till sig av min osedvanligt befogade kritik, gör en pudel (rimligtvis har de precis som de flesta tidningar nuförtiden goda och frekventa kontakter med en lokal pudelkennel?) och ändrar omröstningen. Tackar som alltid på förhand.

Kommentera här: