Hur lång är den här bloggen?

Har bloggat i lite över sju år nu; 85 månader och 10 dagar. Ikväll har jag suttit och klistrat in alla inlägg i ett långt Open Office-dokument och ska strax trycka Alt+V, Alt+O (dvs räkna antalet ord). Varsågod för lite statistiknörderi.
  • Sidantal (Times New Roman, 12p, enkelt radavstånd): 1201 st (inkl. bilder)
  • Antal ord: 351.979
  • Antal tecken: 2.106.595
Detta motsvarar:
  • 60% av Krig och fred - Leo Tolstoj
  • 8% av hela Wheel of Time-serien - Robert Jordan
  • 73% av Sagan om Ringen-trilogin - J.R.R. Tolkien
  • 166% av Brott och straff - Fjodor Dostojevskij
  • 75 kvm (eller maximalt 357 m om alla A4 läggs på rad)
  • 396% av 1984 - George Orwell
  • 821 bloggade tecken per dag
All statistik exklusive detta inlägg.
 
Det måste erkännas att den röda tråden är betydligt lättare att följa genom 1984, trots att jag nu tragglat på nästan fyra ggr så länge. Har jag inte kommit på meningen med livet, universum och allting innan jag kommit ikapp Krig och fred i längd så lägger jag förresten av. Eller frågan, menar jag. Har jag inte kommit på frågan innan dess.
 
Hashtag: Löfte.
 
 
 
 
Borde läsa om den där klossen nån gång.
 
När jag nu skulle ha tid över till sånt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Andra bloggar om: statistik, bloggande, ord

Kommentera här: