Dröm #34 - Johan Glans

Jag har blivit skickad till ett arbetsläger långt ute på landsbygden. Vi håller till i en enorm lagerlokal omgiven av åkrar där vi odlar majs. Vi är lite drygt 200 stycken fångar, varav samtliga män i kvinnodominerade yrken, och Johan Glans är vår förman. En natt slår det tokslint för Johan, och han styckmördar samtliga fångar med en morakniv (den mjölkfärgade skåningen har stamina, påstå inget annat!) innan han avslutningsvis hänger sig själv i städskrubben. Jag klarar mig undan då jag befann mig på toaletten under tiden. Jag satt och löste sudoku. Stanken efter några dagar är outhärdlig, och liken börjar attrahera myror. Jag spenderar min tid med att sortera kroppsdelar i högar efter begynnelsebokstav. När jag går in i städskrubben för att hämta en mopp så har Johan förvandlats till en piñata. Jag slår sönder honom med handtaget till moppen. Han visar sig vara fylld med daim och kackerlackor. Jag dör isolerad och ensam några månader senare, av åkommor orsakade av den ensidiga majs- och daimdieten.

Kommentera här: