Reflektioner från pappaledigheten - Del 3

  • En månad in på föräldraledigheten och jag minns fortfarande varför jag ska använda tennfilter på högenergiröret när jag kör dual energy på CT:n, hur man tar en falsk epålettbild på en luxerad axel och för all del var jag gömde min personliga temugg innan jag gick. Således inte orolig över att jag skulle ha börjat tappa min mentala skärpa. Lite nedstämd över att jag missar årets influense- och vinterkräksjukekaos kanske.
  • Efter en hel dag av bus, inser jag att mina energidepåer fortfarande räcker längre än sonens. Ett observandum är dock att han knappar in. Bävar för den dag när han orkar hålla igång längre än jag.
  • Häromdagen gav han mig en (oavsiktlig?) wet willy. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det.
  • Hans största fascination här i livet tycks vara skor. Hans näst största fascination är skosnören. Han tycks även vara väldigt fascinerad av skohorn. (Får jag rabatt den dagen då han börjar jobba på Löplabbet?)
  • Den senaste tidens absolut bästa inköp är kryptunneln. Jag, eller jag menar han, leker med den hela tiden och tycker den är hysteriskt kul.
  • Ack att få vara ung igen och länsa kastrullskåpet i köket för första gången. Livets små glädjeämnen.
  • Häromdagen hade han en gurkbit bakom ena örat. Jag är inte ens säker på att vi har gurka hemma.
  • En morgon som spenderas med att se sonen agera dokumentförstörare är en väldigt bra morgon.
  • Mitt ansikte ska bara användas som klättervägg i un-dan-tags-fall. Vänligen beakta detta i fortsättningen.
  • Arbetar mig igenom säsong 2 av Arkiv X just nu, morgonrutinen där han får lite välling och somnar om 1-2 timmar är awesome.
 
To boldly go, osv
 
Andra bloggar om: föräldraledig, röntgen

Kommentera här: