Hallå där XRob, 31 år och veteranbloggare

Hallå där XRob, 31 år och veteranbloggare, som under hela veckan inte uttryckt några som helst åsikter om att affärerna börjat julskylta för tidigt eller om att det är jobbigt att det börjat bli mörkt och kallt ute nu.
 
 
Grattis! Hur känns det?
Tack! Det känns förstås fantastiskt bra, både för mig och för min familj som fått vara med och uppleva detta. Telefonen har ringt hela morgonen med folk som velat gratulera. Detta är tydligen ganska unikt.
 
Hur gick det till egentligen?
Det började redan i måndags morse, min son väckte mig vid halv sex och jag upplevde väl när jag steg upp att jag knappt reflekterade över att det fortfarande var mörkt ute eller att det var särskilt kallt på golvet. Jag kände redan där och då att vädret inte engagerade mig. Och vad gäller julskyltningen så har jag varit rätt trött när jag varit ute och handlat, och har väl inte lagt märke till omgivningen i nån större utsträckning.
 
Du har inte ens ironiserat över att folk aldrig tycks vänja sig vid att det blir vinter varje år?
Nej, faktiskt inte. Det är en väldigt lätt fallgrop att hamna i men jag är ju föräldraledig nu så jag träffar inte lika mycket folk som jag brukar. Det kanske är en del av förklaringen till varför det har gått så bra.
 
Så vad händer nu? Vad kommer du inte att ha en åsikt om härnäst?
Det känns som om jag har väldigt goda chanser att inte ha åsikter om att Sverige inte gick vidare till fotbolls-VM. Jag kommer sannolikt inte att fälla några kommentarer om blixthalka heller då jag bytte till vinterdäck för flera veckor sen, och av bara farten så kommer jag nog lyckas hålla tyst om hur jobbigt det är att gå runt och vara konstant småförkyld också.
 
Så du förutspår med andra ord att formtoppen kommer hålla i sig?
Det gäller förstås att inte få hybris nu och tro att jag kan hålla käften stängd om precis allt. En sak som skulle kunna sabba detta är nog om nån vill prata hockey. Jag känner att jag har åsikter på lager om både SHL och Hockeyallsvenskan. Amning på offentliga platser är också ett ämne där jag har det lite svårt nu i dagarna, måtte det inte komma på tal i helgen.
 
Okej, lycka till framöver och tack för pratstunden!
Tack! Det var bara trevligt att ni ringde!
 
 
 
 
Andra bloggar om: vinter, väder, ironi, intervju

Kommentera här: