Recension: Eftermiddagssolen som sken in genom vardagsrumsfönstret i onsdags

Framåt eftermiddagen i onsdags när jag satt i soffan tillsammans med min sovande son, sken solen plötsligt in genom fönstret. Vi blev båda mycket förvånade.
 
På plussidan:
  • Den infraröda delen av ljusspektrat bidrog med värme som gjorde att jag inte längre behövde ha en filt över benen
  • Växterna i fönstret är beroende av solljuset för sin fotosyntes
  • Min son fick äntligen användning för sina solglasögon
  • Hade inte den ultravioletta delen av spektrat filtrerats bort av fönstret så hade vi erhållit vår dagliga D-vitamindos där och då
  • Det är ju alltid trevligt med fint väder
 
På minussidan:
  • Jag var tvungen att resa mig för att dra för gardinerna pga att jag blev bländad
  • Jag kunde inte se tv:n lika bra längre, särskilt inte som den är full av små handavtryck
  • Det blev nästan för varmt efter en kort stund
  • En artigare stjärna av spektralklass G2 hade nog ringt eller knackat på först
 
Betyg: 3/5
 
 
 
Andra bloggar om: recension, sol, väder

Kommentera här: