Dröm #32 - Idyllen

Vi flyttar från lägenheten till ett sött litet hus, bostadsområdet ser ut lite som byn i Skönheten & Odjuret som Belle bor i. På tomten framför huset står ett enormt äppelträd. Det har en fyllig krona och varje synlig gren är full med röda, stora äpplen. Flytten går smidigt, och efter en kväll framför brasan i eldstaden går vi och lägger oss. Jag vaknar till på natten och går upp för att dricka ett glas vatten. När jag tittar ut genom fönstret på trädet så ser jag att det hänger det en gammal man i det. Han hänger upp och ned och är helt flådd, hans hud ligger i en liten hög vid trädets stam. Det sitter en svart fågel på hans uppochnervända haka som äter av hans högra öga. Det droppar blod ner på gräsmattan, och jag tänker att den behöver klippas. Jag inser att det är en luftdemon som dödat mannen och jag kan bara vattenmagi, vilket alla vet är totalt värdelöst mot luftväsen. Rävarna skulle såklart kunna lära mig luftmagi, men de är fortfarande sura för att jag missade deras rävbröllop i somras. Primadonnor.

Kommentera här: