Adventsstormen: Family Edition

En kul sak att sysselsätta sig med nu när det blåser så förbaskat och man egentligen bara sitter och väntar på att strömmen ska gå, är att helt enkelt stänga av allt som drivs med elektricitet. Lampor, tv, kylskåp, väckarklockor, element ... rubbet. Tända lite stearinljus, leta reda på en ficklampa, starta stormköket på vardagsrumsgolvet och koka en kopp te på det. Det är nu det roliga börjar. Nu sitter man bara där i mörkret. Och väntar. Kanske äter en konservburk ljummen ravioli i tomatsås. Och har ingen aning om strömmen gått på riktigt eller inte. Man har Inte. En. Susning, om man ska börja få panik eller inte. Lider jag av ett strömavbrott nu, eller är det bara en fånig lek? Är mörkret påtvingat (åh nej!) eller självförvållat (wohoo!)? Ingen aning, men det börjar bli lite kyligt. Hmm, gott te. Jag vet, det är från Söderports Kaffe & Te på Södergatan. Dom hade såna där snurrande saker som jag tror mal kaffebönor i skyltfönstret så jag gick in. Tur att man kan koppla mobilen till laptopen och surfa via 3G-nätet, för jag har slitit ut sladdarna till min router. Varsågoda för lek- (och te)tipset. Fungerar även vid åskoväder.