50 saker jag hatar

Ett ämne som trendar på Twitter just nu är #50thingsihate. Här är mina 50:
  1. Folk som inte kan bete sig som folk
  2. Folk som utger sig för att bete sig som folk
  3. Folk
  4. Folk som tror att jag verkligen ska komma på 50 saker jag hatar
  5. Avsaknaden av navelludd
  6. Remittenters generella kunskapsnivå om hur vården funkar
  7. När kolsyran nästan är slut i sodastreamern och allt smakar avslaget svavelpiss
  8. Bokstaven H
  9. Morgonpigga torghandlare
  10. När butikspersonal frågar om jag behöver hjälp med något
  11. Folk som vill prata politik på sällskapsmiddagar
  12. Skurt!
  13. Folk som fötts utan förmåga till källkritik
  14. De dagar då jag INTE får leka med strålning
  15. Den för höga avgiften över bron
  16. Flygplatsen i Pittsburgh
  17. Halo 1, 2 och 3
  18. 00-talet jfrt med 90-talet
  19. Folk som besvarar irritation med ordspråk
  20. Lejonkungen 18: Hur gasellerna upplevde det. Fokuserar mest på gräsätande och springande
  21. Att man aldrig kan förutspå vad katter tänker
  22. Folk som på allvar tycker att vampyrer är häftigare än zombies
  23. Bilder på främlingars barn
  24. Bagarmossen OCH Stora mossen
  25. Att det är 99 trappsteg - enkel väg - till tvättstuga
  26. Folk som använder religion som svepskäl. OK för att vara ledig från jobbet, inte OK för att starta krig
  27. Folk som säger att man "inte fattar grejen" när man dissar David Lynch
  28. Reklam
  29. Att flyttstäda
  30. Folk som dissade Wii för att de inte ville vifta på armarna när de spelar, men som nu är lyriska över Kinect
  31. Att inte lyckas på första försöket när jag sätter PVK
  32. När det är kö till flygplanstoaletten
  33. Folk som säger att de ääälskar The Beatles, men som inte kan nämna en enda skiva de gjort
  34. Smygrasism. Våga stå för att du är en idiot istället.
  35. När ICA bara har kassar som sponsrar det lokala fotbollslaget
  36. Napalm. Särskilt på svarta kläder.
  37. Att kategorin för Magnetresonans på Adlibris heter Magnetröntgen
  38. Att inte ha träningsvärk
  39. Att se på TV. Tuggummi för ögonen + Asbest för själen
  40. Hur extra tydlig all dubbelmoral blir när man jobbar på en kvinnodominerad arbetsplats
  41. Att få skorpsmulor innanför pyjamasen. Jag äger inte ens en pyjamas. Kanske pga detta faktum.
  42. Folk som inte fattar mina Liftarens guide till Galaxen-referenser
  43. Att se filmen innan jag läst boken
  44. Slut bläck i skrivaren, alt. att hålen hamnar åt fel håll
  45. Att inspiration, tid och tillgång till material alltför sällan infinner sig samtidigt
  46. Dialekter som smittar
  47. Näshår
  48. Att folk gnäller på vädret, OAVSETT VÄDER
  49. That I'm too sexy for your party. Too sexy for your party. No way I'm disco dancing!
  50. Att folk tror stenhårt på intelligent liv på andra planeter när det inte ens står att finna här på Jorden
Kommer på mängder nu i efterhand, men det är ju så dags. Hudcancer, Keanu Reeves, inlagda rödbetor, getingstick, morgonen efter-andedräkt, kassa svenska boköversättningar, likbilar, att så många andra språk är bättre att svära på än det svenska, jantelagen, lutfisk, råbandsknopar, att jag gillar vitt bröd, tistlar, att folk i zombiefilmer aldrig tycks ha hört talas om zombies innan... Och så vidare.

"Måndagar, mygg och mjäll" /Svenne Rubins



Andra bloggar om: , ,

Kommentarer:

1 Ali:

FLYTTSTÄDA SUGER SJUKT MYCKET!

2 Ellen:

Snygg lista du har fått till! Är beredd att hålla med om mycket där i! Speciellt irriterande är väl ändå 37!?

Kommentera här: