30 låtar, del 2

30 låtar. Del 02: Din hatlåt



Killen sjunger inte direkt dåligt. Alldagligt kanske, men inte dåligt. Och bevisligen har de elektriska gitarrer där nånstans i den tama soppa som utgör bakgrundssorlet. Så vad är problemet? Det känns lite som att lyssna på Takida. Det lossnar liksom aldrig, och det enda som händer är att man blir frustrerad (Är det kanske så här det känns att vara impotent?).

Och viktigast av allt: Helvetet kommer hinna frysa till is flera gånger om innan jag accepterar att ANGEL och DANGER ens är i närheten av att rimma. Spelas denna kakofoni på radion så lämnar jag rummet. Eller nej, det lät jobbigt. Jag slår nog bara av radion istället. Eller nej, jag lyssnar nog hellre på Spotify där jag får bestämma vad som spelas, så jag slipper riskera att höra skiten.


Kommentera här: