Delta Air Lines

Hon är i detta fallet flygvärdinna, en mörkblond amerikansk kvinna, uppskattningsvis ~35 år.


Hon: What would you like to drink to your pasta, sir?
Jag: Do you have any red wine?
Hon: Red wine? Sure!

[Hon häller upp vinet i en frostad plastmugg som det står Coca-Cola på, och räcker den till mig]

Jag: Thank you!
Hon: You're welcome. Are you old enough to drink, by the way?
Jag: ......Thanks for asking.
Hon: [kluckande skratt som är på tok för mörkt för att passa hennes i övrigt relativt snärta utseende]



För övrigt så var resan ett s.k. Helvete. Istället för att flyga Köpenhamn -> New York -> Rahleigh/Durham, så fick jag flyga Köpenhamn -> Boston -> Pittsburgh (inkl. påtvingad övernattning) -> Cincinatti -> Rahleigh/Durham pga oväder. Tog bara nästan ett dygn längre än beräknat. Men jag lärde mig en hel del om nordamerikansk geografi på köpet!