Alphabet weekend på VH1 (jag kan bättre)

VH1 har alfabetshelg i helgen. Temat är simpelt, de börjar med en låt av en artist på A, sedan kommer en melodi av en artist på B, tätt följt av en trudelutt av en artist på C ... Och de har spätt ut den bra musiken med en sedvanlig del skit än så länge. Tur då att jag finns och har tid över till att göra en ordentlig alfabetslista. Bara för att jävlas med mig själv så får jag bara välja artister som finns på Spotify, så att jag kan slänga ihop en trevlig ackompanjerande playlist också.
  • Aerosmith - Angel
  • Barenaked Ladies - If I had $1,000,000
  • Cheap Trick - I want you to want me (live)
  • The Darkness - Is it just me?
  • Everlast - What it's like
  • Foo Fighters - Best of you
  • Guns N' Roses - 14 years
  • HIM - Don't fear the reaper
  • In Flames - Alias
  • Journey - Don't stop believin'
  • Kent - Socker
  • Linkin Park - Crawling
  • Manic Street Preachers - Motorcycle emptiness
  • Nirvana - All apologies (unplugged)
  • The Offspring - Americana
  • Pulp - Common people
  • Queen - Play the game
  • R.E.M. - Nightswimming
  • Slipknot - Duality
  • This Perfect Day - It's a shame
  • Uncle Kracker - Follow me
  • Van Halen - Ain't talkin' 'bout love
  • The White Stripes - Apple blossom
  • XTC - Making plans for Nigel
  • Yes - Owner of a lonely heart
  • The Zombies - She's not there
Bokstaven X får väl kanske ses som listans svagaste punkt; valde den enda artist jag kunde hitta som inte lät som hiphop. (Bokstaven Q var däremot lite lättare). Skippar Å, Ä och Ö. När det står mellan Cajsa Stina Åkerström eller Fred Åkerström, står jag över.

Nu ska jag ut och vända på en massa jord, för man gör visst så på hösten.



Andra bloggar om: listor, musik, vh1, spotify