18 timmar

Generellt så är jag en understimulerad människa. Jag arbetar för närvarande med en hypotes som gör gällande att det har med en osedvanligt välutvecklad simultankapacitet att göra, men det är en helt annan envägskommunikativ diskussion. Ett s. k. sidospår. Implikationen av detta karaktärsdrag är dock att jag gräver ned mig i diverse oväsentliga projekt i syfte att trötta ut hjärnan tillräckligt så att jag kan sova ordentligt senare. Och jag ska inte ljuga, ibland försöker jag bara få min lediga tid att gå så att jag kan tillåtas gå och jobba igen. Att träffa patienter är nämligen ett alldeles förträffligt tidsfördriv.

Det jag vill ha sagt med detta till synes irrelevanta raljerande, är att jag sammanställt ett par nya Spotifyspellistor nu. En som på exemplariskt manér avhandlar 80-talet (Relax!) och som kan hittas här, samt en som vidlyftigt sammanfattar allt som var bra med 90-talet (Snap!). Den kan du med fördel avnjuta här. Varsågod, betrakta dig härmed som privilegierad som fått ta del av (en del av) frukten av min hjärnas hyperaktiva nycker.

Over and out, and onwards to new derangements.




Andra bloggar om: musik, 80-tal, 90-tal, retro, nostalgi