Den som uppfann ...

... den moderna ugnen borde skjutas. Och om dess upphovsmakare ligger död och begraven - vilket känns sannolikt - så borde gravstenen urineras på. Idag har jag förresten rengjort ugnen i den gamla lägenheten. Rengjort under, ovanpå, på sidorna av, bakom, framför, i och emellan. På ställen jag inte ens visste fanns. Jag ägnade nästan tre timmar åt fanskapet, medelst stålull, avkalkningsmedel, ugnsrengöringsmedel, diskmedel, såpa, samt en hel del vanligt hederligt tokgnuggande med tvättsvamp. Ack, en knegares glamourösa leverne. Inte för att den nu var jätteskitig. Men nu är den fan i mig jätteren. Hoppas innerligt att alla andra (förutom uppfinnaren av ugnen) haft en trevligare dag än vad jag har haft.

Kommentarer:

1 Tuss:

Haha. Jadu. Livet som lokalvårdare, testat det? Nope. :p

2 Robert:

Städat några tåg i mina dar. Hade dock inte riktigt samma krav på renlighet på något vis.. :-)

3 Anonym:

isotopröntgare saknar ibland den sarkastiska ådran samt förståelse för den samma... (ursula. 2010)

Kommentera här: