Skickligt

Hemma efter ännu en arbetsdag plus en liten tur på stan efteråt. Hungrig, för jobbar man halvdag så har man ingen schemalagd lunch. Sätter mig ned i soffan med en bit bröd och lite pålägg. Sugen på en god äggmacka. Byter kanal från Animal Planet till Vh1 med ena handen, samtidigt som jag knäcker ett kokt ägg med den andra. De visar en 30 seconds to mars-video, och min andra hand blir plötsligt kladdig. Och det hade verkligen ingenting med Jared Leto att göra. Jag tittar ned på vardagsrumsbordet, och ordet "skickligt" hinner rusa genom samtliga synapser i hjärnan innan jag ens hunnit registrera vad som egentligen hänt.



Fotnot: Ett bra sätt att ta reda på om ett ägg är kokt eller ej på, är att snurra det på en plan yta. Snurrar det snabbt, så är innehållet rimligtvis fast, och således är ägget kokt. Snurrar det långsamt, så är innehållet flytande, och du kan då dra slutsatsen att ägget är okokt/rått. Ett annat sätt att särskilja kokta ägg från okokta dito, är att vara vaken nog för att komma ihåg att korgen med okokta ägg innehåller just okokta ägg, och att sidofacket i kylskåpsdörren där kokta ägg brukar ligga, vanligtvis är fyllt med kokta ägg.

Nu måste jag snabbt undanröja alla bevis innan M kommer hem, hejdå!



Andra bloggar om: , ,

Kommentera här: