Hos mig, halv tolv

Jag ämnade ägna omvärlden uppmärksamhet idag; sanning! Det blir sällan aldrig som man tänkt sig. Somnade till Halv åtta hos mig; uppfattade en förrätt bestående av tigerräkor men efter det är allt ett enda töcken av traumapatienter och citrusfruktträd och jag tror det fanns en tvättbjörn och underbara Australien och lösryckta fragment av mera lysterfyllda dar. Jag ger er därför denna strålningsimmuna kexchokladval, och hoppas ni kan förlåta mig. Jag har döpt den till Anja. Det är en rysk variant av Anna, och betyder den benådade. Den är glad. Och god. Kexchoklad.

Och kan ni inte förlåta mig så är det er totala brist på storsinthet som är problemet och knappast min sedvanliga likgiltighet, eller mitt abnormt stora sömnbehov som blossat upp den senaste tiden.




Andra bloggar om:

Kommentera här: