Respektrum, respektra

Nej, men vänta lite nu. Lite nu. Stoppa pressarna. Eller visst, jag har kanske inga. Jag befinner mig strikt inramad i något av ett elektroniskt format här. Stoppa elmätarna, då. Fast en juicepress har jag i och för sig. Den är redan stoppad sedan länge. Nedstoppad i en stor, ful kartong nere i källarförrådet, till och med. För orka diska den hela tiden liksom. Fruktkött som fastnar överallt, no thank you. Ja just ja, varför nu min juicepress eller min elmätare eller vad jag nu kom fram till om jag alls kom fram till något, ska stoppas? Jo, för att en regering precis bröt ett vallöfte. Om inte mitt (goda) minne sviker mig, så är det inte första gången. Och om inte min förmåga att blicka in i framtiden fördunklats för mycket av en hel arbetsveckas vedermödor, så förutspår jag att det inte heller är sista gången. Eller vedermödor egentligen, det enda jag gör är att skicka joniserande strålar genom trasiga människor dagarna i ända. Mmm, färskpressad juice.


trasig människa, Del av

Andra bloggar om: , ,

Kommentera här: