Eslöv får konkurrens

Eslöv - Sveriges tråkigaste stad? ... Hört den förr? Varit i Eslöv? Då kanske du kan ana att det ligger en viss sanning i det. Men inte jag. Jo, alltså jag har varit i Eslöv. Men jag vet att det inte är Sveriges tråkigaste stad. Eller. Det kanske det visst är. Men det är inte helt självklart. Jag kom nämligen precis hem från en tuff konkurrent om titeln. Jönköping. Motivering: Akut brist på öppna matställen i centrum efter klockan 22. Akut.

Men förutom det så var det väldigt trevligt där. Har precis överlevt min första kongress, där jag höll ett röntgen-/strålningsfysikrelaterat föredrag som gick helt okej. Men sen drabbades jag av en släng av karma. Jag begick nämligen en mindre synd, när jag snodde en flaska vatten från en monter utan att stanna och lyssna till en massa försäljarsnack först. Jag stoppade ned flaskan i väskan och gick min väg, bara för att någon timme senare märka att korken inte var riktigt åtskruvad. Vatten i väskan, och ett väldigt påtagligt exempel på att Gud Makterna straffar somliga direkt (obs; Strindberghumor).

Men flaskan var snygg; I regret nothing.

Men det som skedde därefter, kom att lägga ett tjockt täcke av sordi över resten av dagen. (Vad är sordi egentligen? Heter det ens så? Jag får bara associationer till ... sotig sorbet). En kvinna besudlade nämligen mitt USB-minne så till den grad, att jag antagligen aldrig kommer att kunna titta på det på samma sätt igen. Minnet i fråga ser ut så här:



Supergulligt, jag vet, och inhandlat hos Roliga prylar för 249:- Först skrattade hon åt det. Sen visade hon upp det för ett par vänner till henne. De skrattade också. Och sen, dråpslaget. Sen häver kjoltyget ur sig att det minsann var passande att min söta lilla robotkompis gick i HV71:s färger. Ridå.

Fotnot: Nu finns det förvisso betydligt värre hockeylag. Brynäs, Björklöven och Färjestad till exempel. Och Linköping. Fy farao.

God natt!



Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 ViDu:

Hörde att det gick väldigt bra! GRATTIS! Visste att du skulle göra ett bra jobb.

2 stina:

Illa att du har den färgen, när det finns en svart/gul/vit..

3 Robert:

Väldigt illa

4 Susanne:

Jag BOR i Eslöv!

Växte upp i Eslöv och flydde Eslöv för tråkigheten. Återvände till Eslöv efter tjugo år och upptäckte att tråkigheten hade flytt.



Skulle tro att "sordi" möjligen kan ha samband med det italienska ordet "sordo" som betyder döv. Kanske.

Kommentera här: