Vaccinbiverkningar, dag 2

Vaccinerades mot den nya influensan igår, strax efter kl. 15. Framåt 19-tiden började det göra ont i muskeln på vänster överarm (m. triceps brachii), i vilken vaccinet administrerats. Vid kl. 22 gjorde det så pass ont att jag ansåg mig ha en måttlig till svår rörelseinskränkning i armen, något som dock lättade lite av en varm dusch. Jag sov sedan dåligt under natten; varje gång jag snurrade runt på vänster sida så vaknade jag. Sov ungefär 4-5 timmar totalt. På morgonen hade jag problem med att klä mig, och smärtan hade då spridit sig till att involvera även vänster skuldra (scapula) och bröstmuskel (m. pectoralis major). Framåt lunch idag kände jag mig febrig och yr, dock utan någon temperaturstegring. Den känslan sitter fortfarande i. Värken har nu spridit sig till att involvera en stor del av lederna i kroppen, och jag har även en lindrig huvudvärk. Tack vare ett flitigt brukande av Treo kunde arbetsdagen ändå genomlidas utan alltför stora besvär. Därmed inte nödvändigtvis sagt att jag inte hellre legat hemma och sovit idag. Skönt att jag i varje fall inte är ensam om att må så här; större delen av avdelningen gick omkring som menlösa zombies idag. Bäst att skiten fungerar nu bara, så jag inte går igenom detta i onödan.

Så då vet ni.




AB | AB | Exp | Exp | SvD | DN


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer:

1 birgith:

Har du svininfluensan?

Kolla om du har en knorr på ?

2 Bosse:

Fortsätt gärna och beskriv hur du mår efter vaccineringen. Intressant att följa.

Mvh

BOsse

Kommentera här: