Fototriss: Fruktigt

Veckans tema på Fototriss är fruktigt. Bild 1: Rotfrukt. Säsongstypiskt och gott. Löken ur fokus i bakgrunden är diskvalificerad då det är en enhjärtbladig gömfröväxt och ingen trikolpat ...... Bild 2: Önskekiwin! The one and only ... Bild 3: Höstterminen 2006. Jag satt i köket och pluggade. Jag var ganska less. Framför mig stod en skål med äpplen. I min ficka låg en säkerhetsnål. Detta hände. Och det fungerade alldeles utmärkt som en form av minnesförankringsritual. Jag minns förvisso inget alls om Kellys kognitiva personlighetsteori. Men jag minns att äpplet smakade väldigt bra.







Andra bloggar om: ,

Kommentarer:

1 Pialotta:

Gillar din rotruktsbild, ljuset i bilden.. Men oxså tvåan är fin:-)

2 Jah Hollis:

Fin triss och ett snyggt sätt att få med grönsaker genom att kalla dom rotfrukter. :-)

3 Anneli:

Jag gillar sista bilden för den är så helt otippad...och fyndig!



ha en fin söndag!

4 Marie:

Alltså detta är ju skitroligt - roligaste inlägg hos Fototriss genom tiderna. Dessutom fina bilder!

5 Erik "Semlan":

Härliga foton och intressant text. Äpplet med säkerhetsnålen, snacka om saftig punkare! Får väl googla på trikolpat... Men vitsigt med rot-frukt. Min favorit blir kiwin med tårtljuset i. Så läckert foto, blir trött på mig själv ibland. Blir tråkigt konkret ibland. Nåja, du förgyller nattitten med din triss. Både med punkäpple och ljuskiwi. :-)

6 Margareta:

Kul triss och fyndigt gjord. För att lära sig nya teorier kan man behöva stärka sig med flera vitaminer. /Margareta

7 Johanna - Fotoblogg!:

Vilken härlig triss! Gillar verkligen Kiwi-bilden. Haha! :)

8 ViDu:

En fyndig triss. Gillar önskekiwin... Jag önskar....en rosa slickepott.

9 Fridolin Badland:

Aoch...that hurts!

Kommentera här: