Farliga Landskrona - Del 58

Del 58: 10 anledningar till varför Du inte vill göra inbrott här

1) TV:n är lika djup som den är hög. Det krävdes fyra vuxna män för att få den på plats. Varav två fick ryggskott, och en blev förtidspensionerad på kuppen. Jag siktar på att lämna kvar skiten när vi väl flyttar härifrån en vacker dag. Det blir nog lättast så.


2) Det finns mest växter här ... Stöldbegärliga? Kanske, för vissa. Högt andrahandsvärde på svarta marknaden? Skulle inte tro det.

3) ... växter, och böcker ...
Ta med sig en bananlåda eller två och plocka på sig några kilo? Kör hårt, vi har ändå läst de flesta. Dock betvivlar jag att någon bryter sig in hos någon enbart för att införskaffa sig en högre bildningsnivå. Dessutom väger de litegrann, fråga bara min stackars rygg efter tre år vid universitetet.


4) ... varav de enda lite dyrare exemplaren handlar om radiologi eller astronomi.
Jag kanske är fördomsfull nu, men jag tror inte att inbrottstjuvar generellt förkovrar sig i dessa ämnen.

5) Ingången till lägenheten bevakas dygnet runt av en vaktsköldpadda. Tränad i den mytomspunna kampsportstilen Krav Skalmaga, utrustad med käkmuskler that just won't quit. Känner han inte igen din doft, så hugger han. Mot strupen. God natt.


6) Ölen är slut. Den är till och med väldigt slut.

7) Kylskåpet innehåller mest grönsaker och rotfrukter. Nitlott modell större för den hungrige tjuven, om man säger så. Förutsatt att man inte gör inbrott här för att koka en god, höstig soppa då. Grattis, i såna fall.


8) Mycket av elektroniken här hemma känns ... lite utdaterad, på något vis. Ett lite mera optimistiskt laddat ord är väl retro. Se bifogade bildbevis nedan. Den första bilden föreställer en s. k. VHS-maskin. Någon där ute som fortfarande minns vad det är? Den observante kan även beskåda en NES-kassett och ett Gamecube-spel ovanpå VHS-mackapären. Verkligen cutting edge.


9) De flesta av er vet ändå inte var jag bor. Ej heller vet ni vem jag är. Så tji fick ni.

10) ... Nämnde jag förresten den blodtörstiga vaktsköldpaddan??



Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 ViDu:

Verkar vara livsfarligt att bryta sig in hos er så det är väl inte lönt att ens försöka... Jag vet av erfarenhet att Karim attackerar direkt. Huvvaligen!

2 Kattling:

Jag har TRE vhsser, ngt annat kan jag inte se mening för

Kommentera här: