Dröm #22 - Blondinbellas uppsats

Jag har (i drömmen, bör påpekas) fått i uppdrag att korrekturläsa en uppsats som Blondinbella skrivit. För detta åtagande skulle jag erhålla 2.500 riksdaler. Och eftersom jag gör det mesta för pengar, så tackade jag givetvis ja. Tror jag tilldelades denna ärofyllda uppgift pga att min blogg inte innehåller ett enda stavfl (obs; medvettet stafels-humor).

Jag ångrar mig dock snabbt, när jag ser vad den handlar om.

Hon har spenderat två månader i Grekland, där hon undersökt om det stämmer att även grekiska kvinnor hör ett svagt, pipande ljud i öronen ibland. Uppsatsen är på 165 sidor. Slutsatsen är att ja, det gör de, ibland. Denna konklusion nås på sid. 162. Jag delges snabbt intrycket att hon använt uppsatsen som ett svepskäl för att spendera två härliga månader i Grekland. Särskilt som hon avslutar med att säga att studien kommer att följas upp med liknande studier i Malaysia och dylika länder med snarlikt klimat.

Jag vaknar desillusionerad och misantropisk, något som dock ger med sig efter frukost.









(Bara jag som blev lite sugen på att läsa igenom hela min blogg för att ta reda på om det där med stavfelen verkligen stämmer?? Hmm. Misstänkte det.)

Andra bloggar om: , , ,

Kommentera här: