Kan inte du byta namn till Ellen?

Håller på att plocka ut en påse med riven gratängost ur kylskåpet, när det slår mig.

Jag: Skulle inte du kunna byta namn till Ellen?
Hon: Varför då?
Jag: För då, när du säger nåt korkat, så skulle jag kunna kalla dig för Hjärncellen.
Hon: Aha ... Haha.
Jag: Eller, när du sitter och räknar, så skulle jag kunna säga Multiplikationstabellen till dig.
Hon: Suck ...
Jag: Eller om du kommer och hälsar på mig på jobbet, så kan jag presentera dig som den nya Skalpellen. Det skulle också kunna vara namnet på en perukmakare. Skalp-Ellen.
Hon: Har du många till?
Jag: Och när vi är och fiskar, så kan jag kalla dig för Regnbågsforellen.
Hon: ...
Jag: Och om du skulle få jobb som trafikpolis, så kan jag säga Rondellen till dig.
Hon: Jag ger upp ...
Jag: Och satsar du på en karriär som bordellmamma, så kan du heta Bordellen!
Hon: ...
Jag: Eller, ännu bättre: Mademoisellen! Haha!
Hon: ...
Jag: Bord-Ellen kan även vara en snickare, förstås.
Hon: ...
Jag: Ska du ställa upp i friidrotts-VM som långdistanslöpare, så blir du Gasellen med hela svenska folket!
Hon: Jaaa ...
Jag: Och börjar du jobba för Lantmäteriet, så kan du skriva Kart-Ellen på dina visitkort! Och flyttar du till Österlen och börjar odla äpplen, så blir du Surkartellen istället. Åh, och börjar du måla, så kan du signera tavlorna med Akvarellen! Och blir du alkis så kan ditt nya smeknamn vara Fyllecellen!!
Hon: Har du många fler?
Jag: Ska du vara med i Top Model, så kan du kalla dig för Fotomodellen. Och jobbar du på nån nöjespark, så blir du automatiskt Karusellen ... Nej, nu är jag nog klar.
Hon: Bra, då äter vi frukost.




Hoppas verkligen att hon tar sitt förnuft till fånga och byter namn.

Andra bloggar om:

Kommentarer:

1 Tuss:

ja roligt verkar ni då ha iaf...

2 Robert:

I alla fall en av oss

3 Fridaj:

HAHAHA! det va det roligaste :D men du måste ju funderat ut det aslänge, eller är du så snabb? ;)

4 birgith:

Blir du godissugen. Då kan hon vara karamellen.

Blir hon rasande och flyger i luften kalla henne för caravellen.

5 Robert:

Jag har mina kreativa små spurtar, och då kan det gå undan. Dock är de sällsynta... :-P

6 Anonym:

Hahaha...riktigt kul =)

7 Roger:

Hahahaha, den var rolig.



Du borde umgås med min vän Henrik (http://www.flyingface.com/blog) han är också en sån där ordvitsarknäppo.

Kommentera här: