It's a cookbook!

Nu kopplar jag. Äntligen. Först såg jag det i Nakna Pistolen 2½ och trodde att det bara var ett skumt skämt. En man som sprang omkring med en bok med titeln To Serve Man och skrek att det var en kokbok. Ha.. ha.. ? Men några år senare såg jag en snarlik variant av skämtet i ett Simpsons-avsnitt också (nåt av de tidiga Halloweenavsnitten). Och sen så observerade jag att det stod To Serve Man på ett förkläde som Bender hade på sig i ett avsnitt av Futurama (säsong 1). Ett större sammanhang kunde börja anas. Och när jag slutligen såg det parodieras i Madagascar också (To Serve Lemur) började jag leta runt. Och nu har jag hittat källan. The Twilight Zone, säsong 3, avsnitt 89; To Serve Man.

Nu kan jag släppa det hela och fortsätta plugga istället. Efter det att jag terroriserat sambon med att springa omkring och skrika med en kokbok i näven ett tag. Men det var underförstått.





Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Jocke:

To Serve Man, ursprungligen skriven av Damon Knight är en nog av de största klassikerna bland sf-noveller och dess sluttvist är nog en av de mest lånade också: ServeMan" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/ToServeMan



/Joakim Mäki

Kommentera här: