Förklaring umbärlig



Slipsen kostade skjortan. Jag skriver det igen. Slipsen kostade skjortan. En sista gång, för syns skull. Slipsen. Kostade. Skjortan. Men den var å andra sidan väldigt fin. En slips som anstår en examen i Lunds domkyrka på något vis. Och då får den faktiskt nästan lov att kosta lika mycket som en skjorta. Och så kanske jag tar examen fler gånger, man vet ju aldrig. Och då kan jag ju återanvända den. Så egentligen, när man tänker efter lite, så är det ju något av en investering. Mitt lilla examenskapital. I slipsform.

Men frågan är nu, om ska jag köra med en vanlig, lätt asymmetrisk four-in-hand eller dra till med en halv-windsor? Dessa ständiga beslut blir min död en vacker dag.



Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer:

1 Robert:

Slipstvångstankar, hade jag ju också kunnat skriva. Så dags nu.

2 ursula:

det som färgar mina tankar efter dessa beslutsvåndor är hur man som ickebetalande läsare lämnas frågande... vare sig kulör eller mönster får vi veta.. en riktig cliffhanger fixas med ovisshetens knutval... voine...voine



examen i samma hus som jätten finn låter vackert och samtidigt lite kryptiskt. min högtidlighet blir i D138 om jag får biljett... sen blir det blaskigt rödtjut och korvsluring med bröd...sponsored by csn... en gång till i allafall... man får hoppas att det inte var de sista ljuva åren som sprang förbi..

det är nära nu :)

3 Robert:

det är ruskigt, ruskigt nära :-) ska givetvis hälsa till steniske herr finn om jag träffar honom.

Kommentera här: