Avslöjad


Min identitet är röjd. Nej, det är alldeles sant. Jag ger er bevismaterial A ovan. Men det är ingen fara på taket. Som den paranoida lilla varelse jag råkar vara, har jag givetvis en handlingsplan redo. Två, faktiskt. De ligger i ett plomberat kuvert i kassaskåpet (Ni vet, det bakom tavlan föreställande Freddie Mercury i sovrummet). Vänta, så ska jag hämta det.

[Tolv minuter passerar]

Kom inte ihåg kombinationen först, men sen slog det mig; 8-111-95-28-3. Rad-stolsnurmmer-biljettpris-dag-månad från då jag var och såg Kenny Begins på bio. Det är så självklart när man väl kommer på det. Men nu svamlar jag; åter till handlingsplanerna.

Plan A: "Blåneka."
Plan B: "Radera bloggen. Packa sköldpadda, tv-spel och Queensamling. Varsko eventuellt sambo. Bränn ner lägenheten. Fly landet. Eventuellt tillsammans med sambo."

Jag tror jag väljer plan A. Så, utan vidare dröjsmål, here goes nothing: Neeeeej ... ;-)




Andra bloggar om: , ,
Fast jag tror att min identitet röjdes förrförra sommaren, då Landskronaposten ringde och ville intervjua mig. Hur sjukt jävla läskigt var inte det på en skala? Det var efter det tillfället som handlingsplanerna ovan utarbetades.

Kommentarer:

1 ursula:

finns du i verkligheten??? nu förstår jag ingenting...

2 isabelle:

Eventuellt så var det ju du som pratade med min sambo...? Hur går det? Har du flytt med sköldisen och sambon än eller finns du (om det nu är du) kvar i Helsingborg? ;)

3 Robert:

Kan eventuellt ha växlat några ord den där sambon du har, ja :-) Jag beslutade till slut mig för att det finns värre saker än att någon lyckats luska reda på att jag existerar på riktigt. Så länge alla är på det klara att det är jag som finns på riktigt, och den där kroppen av kött och blod som vandrar omkring bara är mitt alter ego.

Kommentera här: