Glömde förtälja för Eder, att ...

... helgens soundtrack är den här låten. Passande, då jag precis fått min första lön. Och även för att jag terroriserat min omgivning med låten konstant sedan i fredags. Sen är det ju en smaksak om man föredrar versionen med Queen, Shirley Bassey eller Peggy Lee. Eller glömde och glömde förresten, har inte haft tillfälle att kåsera kring musikstycket för Er, om jag ska vara alldeles uppriktig för en gångs skull. Ty, jag har spenderat helgen i nedkopplat läge, i sällskap med den där stjärnan på himlavalvet av spektraltyp G2, som mer än gärna förser en hårt arbetande man som till exempel undertecknad med en grisrosa kulör av det lite svidande slaget.

Tillägg: Sen finns ju förstås Päron till farsa-versionen också ...



Andra bloggar om: musik, Queen, Shirley Bassey, Peggy Lee, sol