Ett spöke av en försenad tanke

Eller nåt. Uppmärksammades på att jag inte bloggat sedan den 1:a. Och det är inte riktigt likt mig. Jag är vid liv kan jag meddela, till såväl förtret som glädje. Vad jag sysslat med sen dess? Jag har varit i skolan. Införskaffandet av bildning har sedan flitigt varvats med inmundigandet av diverse alkoholhaltiga drycker. Eller diverse och diverse förresten; jag har druckit dem alla. Förutom ölen jag arbetar på just nu, då. Det är nästan som att vara tillbaka i lumpen, men med färre skarpladdade vapen att fippla med. Imorgon byts dock valet av berusningsdon till champagne. Som det sig bör. För om 16 timmar lite drygt så är det dags. Sen är jag något på riktigt. Kommer antagligen kännas märkligt att erhålla en identitet på det viset, i form av en rulle papper och en liten brosch. Men de känslorna tar jag då. Sen siktar jag väl på att nyktra till framåt lördag eftermiddag.


Ha, "inmundiga" och "fippla" i samma inlägg. Synonymkvalitetsseismografen pendlar hej vilt fram och tillbaka.


Andra bloggar om: examen, alkohol, synonymer, champagne
A built-in remedy. For Kruschev and Kennedy.