Det mystiska arket

Det ligger ett pappersark i min väska. Min nya väska, för den förra kastade in handduken på väg till jobbet igår morse. Vekling. Men åter till A4:at. Det är fyllt med bokstäver. Bland annat kan orden "anställningsform" och "tills vidare" tydas, någonstans där i mitten. Sen har min signatur plitats ner längst ner i högra hörnet. Vilket var på tiden, har ju faktiskt jobbat 9 hela arbetsdagar som vikarie vid det här laget. Hur mycket framfötter ska man behöva visa, liksom? Har även inhandlat ett par nya skor, som efter grundliga funktionstester bedömts som dugliga. Bland annat har jag hoppat över stängsel och staket med dem. Med alkohol i kroppen. Utan att trilla omkull. De gamla skorna, de med varsitt hål i, avtackas för lång och trogen tjänst. Tack för att ni stod ut med fotsvetten. Och tack för att ni bar mig ända hit. Stafettpinnen lämnas nu över, och bla bla bla och så vidare. Frukost nu. Livet ... är väldigt, väldigt bra.

Kommentarer:

1 ursula:

Ber att få gratulera igen!

snart min tur..

2 Tuss:

asså, va? är du anställd?

3 ViDu:

Grattis till jobbet! Och skorna var verkligen effektiva....

4 Mia:

Hej du, har du lust att klicka dig in på http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351 och rösta på mig o min syster... det tar typ 3 sekunder du behöver bara klicka på lilla snäckan bredvid bilden.. vore himla fint av dig och skriv en kommentar så att jag kan tacka dig senare...

peace

5 Mia:

Hej du, har du lust att klicka dig in på http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351 och rösta på mig o min syster... det tar typ 3 sekunder du behöver bara klicka på lilla snäckan bredvid bilden.. vore himla fint av dig och skriv en kommentar så att jag kan tacka dig senare...

peace

Kommentera här: