"Det är sex de säljer"

"Det är sex de säljer", förkunnar ... någon för mig helt okänd f. d. tennisspelare, numera professionell grodmakare (potentiellt framtida yrke: pudelgörare).

Det han stör sig på är att kvinnliga tennisspelare stönar så förbenat. En fundering dyker osökt upp i mitt huvud (som vanligt): Om de nu säljer sex genom sitt sätt att spela på ... låt oss för ett ögonblick ponera att de gör det, hur verklighetsfrånvänt det än låter ... gör det mig som åskådare per automatik till sexköpare då? För senast jag kollade så var det något olagligt i det här landet. Och jag vill ju verkligen inte bryta mot lagen. Detta trots att jag bor i Landskrona (obs; billigt skämt).

Eller varför inte ta det ett steg längre när jag ändå håller på? Om jag länkar till ett klipp föreställande dessa sexsäljande atleter, är jag då en hallick? Förvirrande är bara förnamnet. Tur för mig att jag inte brukar titta på tennis.




Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentarer:

1 Birgith:

Snuskgubbe!

2 Robert:

:-)

Kommentera här: