Urflykter och undansäkter

För trött för att blogga idag med? You bet. Tillräckligt trött för att försöka betala med åkkortet på Citygross? Exakt så trött. Drömde om röntgen igår. Jag blev omplacerad, och skulle jobba på en väskaffär som precis inhandlat en fancy CT-kamera. Varför i hela friden en väskaffär har behov av en sådan? Jo, jag skulle precis komma till det. Avbryt inte. De sålde nämligen en exklusiv väska i lila krokodilskinn, som kostade 245.000 kr styck. Och varje kund som visade intresse för denna sanslöst dyra (och hejdlöst fula) väska, var tvungen att få skallen undersökt innan köpet kunde fullföljas. I och med att ingen vid sina samtliga sinnens fulla bruk (men kanske mest syn och (god) smak) rimligen borde vara intresserad att betala så mycket pengar för något så överflödigt och dessutom smaklöst. Mitt i en pågående lågkonjunktur dessutom. Men jag klagade inte; jag fick löneförhöjning på köpet. Och så får man lämpligast tyst på mig.

Väskorna var för övrigt tillverkade av äkta, lila krokodiler. Därav priset.



Andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentarer:

1 ursula:

untouchable is no one

Kommentera här: