Dagens inköpslista

Jag tjänar ju pengar nu. Massor med pengar. Nej, stryk det där sista. Glömde för ett ögonblick bort att jag jobbar inom vården. Men det känns som om jag tjänar mycket, särskilt i jämförelse med den fattiga studenttillvaro - balanserades på existensminimum - som jag uthärdat i nästan tre års tid. Så nu kan jag shoppa loss. Vilket innebär att jag snart kommer att behöva en större bokhylla. Dagens inköp lyder som följer:

Meningen med våld - Per Isdal
Aggression in the Workplace: Preventing and Managing High-Risk Behaviour - Marc McElhaney

Så om ni vill vara som jag - och vem vill väl inte det? ( ... sarkasm??) - så är det dessa blivande klassiker som ni ska plöja igenom i hängmattan i sommar. Bara så att ni vet. Det finns andra författare än Liza Marklund och Stieg Larsson, jag lovar.


Andra bloggar om:
Jag köpte även falukorv och två burkar krossade körsbärstomater, men det hör inte riktigt hit.

Kommentarer:

1 birgith:

Vad menar du med sarkasm?

Jag vill ju gå som du va som du......

2 Anonym:

krossade körsbärstomater? trampade du på dem eller?

Kommentera här: