Topp 5: Skämsmusik

Från Mackan Andersson, via Mymlan, och så ända hit till min lilla avkrok i den s.k. bloggosfären. Fem låtar som man skäms för att man gillar. Skäms, så till den grad att det löper kalla kårar längs ryggraden, bara av tanken på att offentliggöra att man faktiskt gillar dessa musikaliska små snedsteg som kanske Gud glömde (lyckans ost...), men som av någon anledning etsat sig fast i just mitt lilla huvud.

1. Shut up (and sleep with me) - Sin with Sebastian





2. Justified & Ancient - KLF feat. Tammy Wynette





3. Rock lobster - The B-52's





4. Kung Fu girl - Bobby Trafalgar





5. I want you - Savage Garden





Bubblare:
Eller okej, jag kan nog nästan stå för att jag gillar Ultravoxlåten ovan. Men resten.....



Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Kommentarer:

1 Rikard:

Herregud, att någon annan än jag ens kommer ihåg Narcotic är credd i sig.

2 Robert:

Den synthslingan sitter som ett smäck i mitt bakhuvud sedan -99. Om du har något tips för hur jag lämpligast kan bli av med den, hör gärna av dig :-)

3 Rikard:

Förmodligen finns det ett litet segment i hjärnan i vilket syntslingan är inbränd och det låter ju rimligt att om man lyckas lokalisera den och pilla omkring lite med något form av kirurgiskt verktyg så borde det ge någon form av resultat. Jag inbjuder dig att prova. Mest som "tack" för att du dessutom fick mig att nynna "shut up and sleep with me" igen efter mer än ett decennium utan den :(

Kommentera här: