Topp 20: Efterfrågade egenskaper på arbetsmarknaden

Hittad på E24. Återges tillsammans med subjektivt utlåtande där jag bedömt hurvida jag besitter nämnda egenskap eller ej. Så kan ju framtida arbetsgivare enkelt surfa in här istället för att traggla sig igenom nåt tråkigt CV, tänkte jag.
  1. Strukturerad - Oh ja
  2. Stresstålig - Ja
  3. Självgående - Ja
  4. Prestigelös - Njae... Men jag kan låtsas?
  5. Positiv - Ja
  6. Utåtriktad - Till och från
  7. Serviceminded - Ja
  8. Ansvarstagande - Ja
  9. Flexibel - Ja
  10. Noggrann - Oh ja
  11. Glad - Ja
  12. Driven - Oh ja
  13. Öppen - Nej
  14. Ambitiös - Oh ja
  15. Initiativtagande - Ja
  16. Självständig - Ja
  17. Ordningsam - Oh ja
  18. Ödmjuk - Verkligen inte
  19. Kvalitetsmedveten - Ja
  20. Organiserad - Oh ja
(Är dock inte riktigt på det klara med vad skillnaden mellan strukturerad och organiserad är, bör tilläggas. Och jag vet inte hur man lämpligast bär sig åt för att vara antingen ambitiös eller driven, begreppen sitter väl ändå ihop?)



Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera här: