Röntgenklyschor

Såg en kul artikel om jobbklyschor i Aftonbladet för någon dag sedan. Följande repliker är det väldigt vanligt att jag får stå ut med på röntgenavdelningen:
  • "Jaså, röntgen, ja då genomskådar väl du det mesta antar jag, hö hö"
  • "Nå, kunde du se om jag hade någon hjärna eller inte?"
  • "Sköterska? Men du är ju man? Ska du läsa vidare till läkare sen eller?"
  • "Jaha, ja då ska vi väl se efter om jag är gravid då" (Manliga patienter på ultraljud)
  • [Valfri komplett, extremt utförlig sjukdomshistoria]
Och i tunnelbanan fick jag mest höra:
  • "Hur styr man egentligen?" (Obligatoriskt svar: Jag styr inte så mycket, det går nästan som på räls)


Hemmagjord bomb ...


Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer:

1 Korpen:

Bilden... AJ!...



Hoppas jag får se lite roliga bilder jag med, hittils har i stort sett bara sett artros-knän, händer, fötter och en lagad armbåge (post-op bild)



just nu har jag studieuppehåll pga barnledighet, men annars går allt strålande (hö hö hö)



/ rtg-ssk-stud T3

Kommentera här: