Matlagningens ABC (det är nåt skumt på gång)

Jag måste erkänna att jag inte är någon stjärna i köket. Jag kan följa ett recept precis som vem som helst - javisst - men inte mycket mer. Min sambo däremot. Det är inte mycket hon inte kan när det kommer till matlagning. Så jag brukar ytterst sällan ifrågasätta henne när det kommer till köksrelaterade spörsmål.  

Men nu börjar jag faktiskt undra lite.

Satt här framför datorn i godan ro och skrev ut lite kompendier som jag behöver inför några föreläsningar imorgon, när jag kände att jag frös lite om fötterna. Reste på mig och gick mot sovrummet för att ta på mig ett par strumpor. Hörde att något stod och kokade på spisen, så jag stack in huvudet i köket på vägen. Får då syn på detta:

Det här är väl ändå inte riktigt normalt? Visst, jag kniper käft och låtsas som att det regnar som alltid, men vad fan sysslar hon med egentligen? Kommer granska middagen väldigt ingående imorgon. Och ja, vi har rosa kakel i köket (Gud bevare oss)

Det här är väl ändå inte riktigt normalt? Visst, jag kniper käft och låtsas som att det regnar som alltid, men vad fan sysslar hon med egentligen?? Kommer granska middagen väldigt ingående imorgon.

Och ja, vi har rosa kakel i köket (Gud bevare oss).



Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer:

1 Frido:

Uppdrag: Ta reda på hur stor del av av all mat du äter på en dag som innehåller tillsatser och substitut. (förslagsvis genom att läsa på förpackningen) För statistik och publicera på bloggen.

Kommentera här: