Angående min frisyr. Något av en uppdatering.

Jag kan informera den småbrokiga skara som utgör bloggens läsare att jag inte har klippt mig ännu. Kanske beror det på lathet. Eller på att ekonomin hittills inte tillåtit sådana utsvävningar. Eller varför inte på att jag väntat på tecken från ovan. Att en högre makt skulle ta sig tid att lägga sig i mitt liv och fatta detta svåra beslut åt mig. Det har i varje fall nu skett, kan jag glatt meddela eder. Satt och slöbläddrade i Bibeln (inte för skojs skull, utan till ett kommande inlägg, mer om det en annan dag), och hittade där detta citat, hämtat från 1 Kor 11:14.

"Lär er inte redan naturen att det är en
vanära för mannen att ha långt hår"


Tydligare kan det inte bli. Det fortsätter sedan i 1 Kor 11:16, kanske som en liten pik till de som ämnar motsätta sig denna Guds yttersta vilja:

"Någon kanske vill börja strida om detta, men vi har ingen
annan ordning, och det har inte någon av Guds församlingar"


Fritt tolkat: Det är på det här viset för att det är på det här viset, get over it.


Jesus!
Långt hår - En styggelse


Andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentarer:

1 Frido:

Du borde läsa om Simson i bibeln...styrkan sitter i håret...

2 Davidmamman:

Anser inte många att han var en rebell!

3 Icebear:

Äh skit i håret nu är det dags för slutspelsskägg eller kanske den gamla aik specialaren kvalseriemustasch

4 Frido:

Domarboken 16:17



och han berättade sin hemlighet: "Ingen rakkniv har någonsin vidrört mitt huvud, ty jag är en Guds nasir ända från moderlivet. Men om man rakar av mig håret, förlorar jag min styrka och blir lika svag som vem som helst

5 Robert:

Nu blev det svårare ... Jag har ingen lust att vara som "vem som helst" heller ... Hmm ...

Kommentera här: