Recension: Harry Potter-serien

Det blev lite glest mellan inläggen här på bloggen ett tag, men det kanske inte märktes så mycket? Jag flyttade i varje fall in på Hogwarts i ett par veckor. Eller i totalt 4486 sidor, för att vara exakt. Böckerna handlar om en kille med glasögon och ett blixtformat ärr i pannan, samt hans allehanda magiska förehavanden. Temat cirkulerar mest kring kampen mellan gott och ont, och är kanske lite väl övertydligt ibland. Annars var böckerna lättslukade, fantasieggande och oväntat angenäma att sträckläsa.

Betyg, Harry Potter och ...
... De vises sten: 8/10
... Hemligheternas kammare: 7/10
... fången från Azkaban: 7/10
... den flammande bägaren: 9/10
... Fenixorden: 5/10
... Halvblodsprinsen: 8/10
... dödsrelikerna: 9/10



Medelbetyg: ~7,6
Kan med fördel rekommenderas till de av oss med barnasinnet i behåll.


Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer:

1 Tess:

Flammande bägaren är min favorit :-)

2 olatidman:

jag har aldrig läst böckerna, känner inte riktigt att det är min grej med fantasi..

3 sonjaponja:

jag har två blixtar tatuerade i nacken. ser ut som SS. Typ nazitysklands stormtruppsmärke.



fast egentligen står det "hej hej" i kursivt. hihihi. kunde vart värre.

Kommentera här: