Årets självgodaste julkalender, lucka 22

Skippar ingressen; ni har fattat poängen vid det här laget; jag avslöjar något om mig själv varje dag fram till och med den 24:e och det är egocentrerat så det förslår (jag hoppas att det tydligt framgår att jag numera har en ingress som uttryckligen påstår - svart på vitt - att den inte är en ingress)


22. Mitt decennium. 00-talet är inne på sina sista, snöslaskiga dagar. Detta är en kort resumé över hur jag spenderade det:
  • 2000: Gick i gymnasiet, natur med inriktning data. Drömde om att bli dataprogrammerare. På sommaren jobbade jag extra som kyrkogårdsvaktmästare.
  • 2001: Gick ut gymnasiet, spelade innebandy i division 5, tog körkort, sommarjobbade som grov- och diversearbetare, ryckte in i lumpen, kvaddade en minibuss mot ett stillastående pansarfordon, utbildade mig till väktare och slutade vara nykterist på min 19-årsdag. Hade varit ett hyfsat år, om inte min farfar dött och mitt förhållande abrupt tog slut under sommaren.
  • 2002: Muckade från lumpen, jobbade som grov- och diversearbetare igen (man får så snygg solbränna då), njöt av några månaders arbetslöshet och pendlande Skellefteå-Stockholm. Festade mest. Och drömde om att komma in på polishögskolan.
  • 2003: Flyttade till Stockholm (Rotebro), och började köra tåg i tunnelbanan. Flyttade sedan från Rotebro till Medborgarplatsen.
  • 2004: Körde fortfarande tåg, flyttade från Medborgarplatsen till Telefonplan. Flyttade från Telefonplan till Råsunda. Lärde mig äta sushi.
  • 2005: Körde fortfarande tåg, men hade tröttnat rejält. Flyttade från Råsunda till Råcksta. Lärde mig äta sushi. Ännu ett långvarigt förhållande tog slut, dock inte lika abrupt, och jag köpte ormbunkar, och så träffade jag M.
  • 2006: Jag sade upp mig från tunnelbanan, flyttade till Landskrona, förlovade mig med M (Kärlek), och började plugga i Lund.
  • 2007: Pluggade ... Sommarjobbade som vårdare åt autistiska ungdomar.
  • 2008: Pluggade ännu mer ... Sommarjobbade som undersköterska på ultraljud. Läste en kurs i astronomi, för skojs skull. Fick i mars ont i magen och gick ner några kilo i vikt av lite för mycket stress, men det ger med sig framåt december-snåret.
  • 2009: Pluggade färdigt! Erhöll min efterlängtade legitimation. Läste en kurs i kreativt skrivande, för skojs skull. Började jobba direkt efter examen, och efter två veckors vikarierande så fick jag fast anställning. Började läsa en psykologikurs, men upplägget var så tråkigt att jag hoppade av efter några veckor. Och jag och M kommer hinna vara ihop i 1582 dagar innan 00-talet strax går över till att bli 2010. Men vem räknar väl?
Framtiden: Flyttar till Helsingborg tidigt nästa år. I övrigt så är jag inte synsk, så ni får vackert hänga kvar här i bloggen om ni vill veta hur det går!



Lucka: 1-4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Andra bloggar om: , ,

Kommentarer:

1 Mimmi:

Oh! Helsingborg var jag i i lördags! :D KALLT! :D

Kommentera här: