Årets självgodaste julkalender, lucka 19

Skippar ingressen; ni har fattat poängen vid det här laget; jag avslöjar något om mig själv varje dag fram till och med den 24:e och det är egocentrerat så det förslår (jag hoppas att det tydligt framgår att jag numera har en ingress som uttryckligen påstår - svart på vitt - att den inte är en ingress)


19. Hur jag tänker rösta 2010. Det är väl ändå ett avslöjande som heter duga? Men först lite bakgrund till min otroligt sofistikerade urvalsprocess, via vilken jag ämnar komma fram till vilket parti som kommer erhålla min eftersträvansvärda röst i slutändan. Jag börjar givetvis med att läsa igenom alla partiprogram. Sedan struntar jag i dem, och utgår ifrån färgen på dosimetern1 som jag har på mig på jobbet. Varannan månad har jag en röd, varannan månad en grön. Är dosimetern röd under valmånaden, röstar jag rött. Är dosimetern grön, röstar jag grönt. Svårare än så behöver det inte vara2




1 Dosimetrar är instrument som anger hur stor stråldos en person har blivit utsatt för. Används frekvent av såna som jag, som riskerar att utsättas för strålning.

2 Därmed lämnar jag åt de som saknar hjärta att rösta blått, samt åt de som saknar hjärna att rösta brunt.


Lucka: 1-4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer:

1 Anonym:

heureka... en dosimeter står numera högt på tomtens tantenönskarsig-lista

Kommentera här: