Årets självgodaste julkalender, lucka 17

Skippar ingressen; ni har fattat poängen vid det här laget; jag avslöjar något om mig själv varje dag fram till och med den 24:e och det är nog mer egocentrerat än vad det är juligt, ho ho ho.

17. Drömmar.
Jag beslutade igår natt att dagens avslöjande(n) skulle handla om drömmar. Inte om De Vanliga som jag skriver om lite då och då, utan om De Riktiga. Saker som jag vill få gjort under min tid här. Så här kommer ett gäng, vilka jag lyckades erinra mig om på stående fot:
  • Jag vill skriva en bok. Fakta eller fiktion gör mig detsamma, likaså om den blir utgiven eller ej. Det finns så många som lyckas knåpa ihop några hundra sidor, så hur svårt kan det vara egentligen? (Så resonerar garanterat folk som aldrig ens satt sin fot i fjällen angående att bestiga Mount Everest också ...)
  • När jag var liten så ville jag köra stora saker. Flygplan, brandbilar, grävskopor ... tåg. Been there, done that. Dålig idé. Jag närde även vissa konstnärsambitioner vill jag minnas. Dessa får jag dock utlopp för genom att ta snygga röntgenbilder.
  • Jag vill väldigt gärna jobba utomlands ett tag. Zürich, Amsterdam, Dubai, St. Louis, London, kanske till och med Köpenhamn.
  • Har "alltid" velat åka och se kinesiska muren. Ända sedan jag läste att det går att se muren från månen. Jag kan inte ha varit gammal. Numera vet jag att det inte är sant, men fascinationen är redan väckt, och djupt rotad.
  • Uppleva den ultimata roadtripen: Åka till Chicago, hyra en bil och sedan ta sig i sakta mak längs kvarlevorna av Route 66 till Los Angeles.
  • Detta är väl kanske snarare ett önskemål än en dröm, men jag önskar i varje fall att jag kunde slösa mindre tid på att vältra mig i det förflutna och på att planera för framtiden, och lägga desto mer fokus på nuet istället.
Lucka: 1-4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
Andra bloggar om: , , , ,

Kommentera här: