Årets självgodaste julkalender, lucka 16

För ett år sedan så hade Egoina en julkalender. Den var precis så här. Ett självcentrerat fakta om dagen, serverat med något av ett leende. Och nu - ett år i efterhand - snor jag konceptet rakt av. Detta kommer bli en enda lång egotripp. I 24 delar. Det är så okaraktäristiskt av mig att det nästan måste bli bra. Eller hur?


16. Ven. Jag har bott i den här staden i snart 3,5 år. Det är en bit över 1200 dagar. Och jag har inte - under hela denna tid - orkat släpa mitt lata, bleka arsle med färjan över till Ven en enda gång. Detta är något som får mig att känna skam. Men nästa sommar ... då ...





Fotnot: Ven är en ö tillhörande Landskrona kommun. Den har en area på 7,5 km² och stoltserar med 356 invånare. Den är känd för Backafall, Tycho Brahe, whisky, cykelturism och att durumvetet i Mamma Teresas legendariska pizzabottnar kommer därifrån.

Lucka: 1-4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Andra bloggar om: , ,

Kommentera här: